Gaat u eens na wat er gebeurt als iemand een smartphone in handen krijgt. Ze zoeken het weerbericht op, lezen een restaurantrecensie of kijken naar de actuele verkopen in een bepaalde regio. Op een Pavlov-achtige manier versterkt ieder verzoek het idee dat alles wat men nodig heeft beschikbaar is op het apparaat.
Dit zorgt voor een verandering in denken over mobility: de verwachting dat iedere denkbare informatie of dienst beschikbaar is, op elk device, in iedere context, op elk moment. Vervult u die behoefte en u stijgt in achting bij de klant en de productiviteit van werknemers neemt toe. Slaagt u er niet in, dan stappen klanten over naar de app van de concurrent en raken medewerkers ontevreden.
Nog niet iedereen denkt mobiel. Onder klanten heeft ongeveer één op de vijf de mentale verandering doorgemaakt. Mensen in de leeftijd tussen 25 tot 34 lopen voor op anderen. Hoger opgeleiden gaan sneller, maar iedereen gaat mee in de verandering.
CIO’s en hun bedrijven moeten zelf een mobiele verandering in denken doormaken. Uw klantgerichte groepen bestoken u met verzoeken voor mobiele tools en ook werknemers vragen om mobiele toegang voor ieder systeem. Maar uw informatiesystemen zijn daar nog niet klaar voor. Het zijn systems of record, gebouwd om informatie veilig te bewaren, verwerken en verplaatsen.
In de mobiele wereld verplaatsen de systems of record zich naar de achtergrond, terwijl klanten en werknemers interactie zullen hebben met systems of engagement die op ieder moment informatie en diensten kunnen leveren; veel sneller en in de fysieke en mentale context die men verwacht.
Hoe kunt u zich daarop voorbereiden? Bouw een kenniscentrum om de technologie, strategie en uitwerking van alle mobiele projecten te begeleiden en richt deze op zowel klanten als werknemers. Vorm een goed gefinancieerd team waarin dedicated bestuurders en stafleden plaatsnemen die expertise uitwisselen en snel beslissingen nemen. Begin de grote, maar noodzakelijke klus van het opnieuw inrichten van uw systemen voor snelle mobiele toegang.
De loyaliteit van klanten, de productiviteit van werknemers en uw baan hangen van dit succes af. Dus begin er maar alvast mee.
Josh Bernoff en Ted Schadler werken als analist voor Forrester Research.
To be mobile worldwide, global connectivity is needed.
MyPrivateHotspot.com gives Global Roaming at local rates.
Reageer
Preview