
CIO's moeten zich voorbereiden op mobiel betalen
Het is een kwestie van tijd voordat de behoefte aan mobiele betalingen gaat toenemen. CIO's moeten daar op voorbereid zijn.
Het is een kwestie van tijd voordat de behoefte aan mobiele betalingen gaat toenemen. CIO's moeten daar op voorbereid zijn.

CIO's moeten zich voorbereiden op mobiel betalen
Het is een kwestie van tijd voordat de behoefte aan mobiele betalingen gaat toenemen. CIO's moeten daar op voorbereid zijn.
Consumenten maken steeds meer gebruik van mobiele devices om betalingen te doen en te ontvangen. In sommige landen kunnen mensen hun mobiel gebruiken om treinkaartjes te kopen en snoepautomaten te bedienen.
Bedrijven kunnen ook gebruikmaken van mobiele betalingen om waarde te creƫren. Het is een kwestie van tijd voordat CFO's bij hun CIO's aankloppen omdat ze hulp nodig hebben bij de ontwikkeling van mobiele betaalfaciliteiten.
Non-cash betalingen
Uit het recent gepubliceerde '2011 World Payments Report' van Capgemini en RBS blijkt dat er in 2009 wereldwijd 260 miljard non-cash betalingen werden uitgevoerd. Dat is 5 procent meer dan in het jaar daarvoor.
Die groei stijgt sinds 2001 al jaarlijks met 6,8 procent, ondanks de financiƫle crisis van de afgelopen jaren. En de verwachting is dat non-cash transactievolumes zeker in ontwikkelende markten de komende jaren sneller zullen stijgen.
CIO-agenda
Het zijn cijfers die bevestigen wat CFO's al weten: bedrijven moeten vandaag de dag meer en meer betalingen afhandelen, uit meer en meer markten, in meer en meer valuta, en via meer en meer cash-managementsystemen dan ooit tevoren.
Die ontwikkelingen zullen ervoor zorgen dat mobiele-betaalmogelijkheden op de CIO-agenda komen te staan - als ze daar niet al opstaan. De economische ontwikkelingen maken de vraag naar mobiele-betaalmogelijkheden zelfs urgenter dan ooit.
Reageer
Preview